fredag 31 augusti 2012

Träning!

Åh vilken härlig träning det blev igår! Vi red för Anna och både Olle och jag var verkligen på G.
Jag red med gramanen men den hängde största delen av tiden, Olle jobbade på i en stadig form utan inverkan från den.
Bland annat blev det lite tempoväxlingar, skänkelvikningar och lite fokus på ställning och böjning. Skänkelvikningarna gick betydligt bättre nu, inne i ridhuset, än på ängen hemma. Skönt! Det va nästan samma känsla som jag får ute efter vägen, då är de som bäst.

En kul grej va att vi även provade på lite förvänd galopp. Det är inget jag jobbat med alls, förutom under en spontan stund på framridningen i lördags. Härlig känsla det där, att gå vidare med lite svårare grejer, som dessutom funkade bra innan både häst och jag blev trötta :) 

Generellt så kändes han mer loss i vänster varv än tidigare. Det blev nästan inget hängande på vänstertygeln alls! Och enda gången han började slå sej fri var på slutet, när vi skulle avsluta med att jobba med vänstergaloppen och han va ordentligt trött.

Bästa lektionen hittills, tyckte både Anna, mamma och jag. Min häst är väldigt dyr nu ;)




1 kommentar: