torsdag 2 augusti 2012

penicillinchock :O

Talle har ju fått penicillin i fyra dagar nu, det är jobbigt som det är att sätta en kanyl i halsen på sin egen häst, men imorse blev det värre!
Mamma skulle ge  honom sprutan och under tiden fick han en penicillinchock! Ingen av oss har varit med om det förut, väldigt läskigt! Som tur va blev det inte en allvarlig chock, han föll inte ihop, men vinglade en hel del och blev påtagligt yr och påverkad.

Båda killarna fick stå inne hela dagen så att Talle skulle få återhämta sej ordentligt. Nu ikväll när jag kom ut till stallet va gamle T som vanligt igen och eggad på att få gå ut i sin sjukhage, skönt! :)

Olle har varit fin i veckan, när jag tömkörde honom i måndags och i tisdags va han trevlig och arbetsvillig. Vi jobbade lite extra med öppnorna och det kändes som att han börjar förstå mer och mer var jag vill ha honom.
Igår provade jag rida med dom nya sporrarna med rulle. Känslan va att jag kom åt honom lite bättre med dom och att Olle tyckte att det sög. Han krånglade en del och jag fick jobba jättemycket för att få honom att ta stöd på yttertygeln i vänster varv. En liten bråkstake!
Imorgon ska vi ta på oss gramanen igen, jag känner att jag behöver den nu igen.. Olle blir så stark när han sätter den sidan till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar