lördag 18 augusti 2012

Övik dag 1

Nu sitter jag med en dricka i ett stekhett Övik, nöjd och glad över att ha en så fin unghäst.

Vi red ju LB:2 imorse och resultatet blev sisådär, 51%. Olle va superfin på framridningen, ett tag kändes han som vilken rutinerad dressyrhäst som helst.
Inne på banan blev han tyvärr spänd och inte alls särskilt ridbar. Gas, broms och styrning försvann så vi fick lite problem att ta oss runt som vi skulle.

Vi kom till framridningen i god tid för att Olle skulle få vänja sej vid omgivningen, men jag tror att vi värmde för länge. Energin och koncentrationen försvann 10 min innan vi skulle in på banan.

Well well, nu har jag ju möjligheten att lägga upp morgondagen bättre, med max en halvtimmes framridning. Då jäklar ;)

Annars sköter sej Olle väldigt bra. Resan ner gick super och här har han visserligen varit spänd och tittig, men sansad. Jag gillar min Olle :)

(och vi har inte varit under 50% nån gång, trots att han är ung och grön. Det ni! ;) )

1 kommentar:

  1. Kul! Jag tycker ni är duktiga ändå :) Jag hoppas vi också klarar oss över 50 sträcket, men egentligen är jag glad bara vi tar oss igenom programmet med rätt gångarter på rätt plats :P haha

    SvaraRadera