söndag 12 augusti 2012

Å hu

Idag åkte vi in till Surf för att jag och Olle skulle få dressyrträna lite på bra underlag.
Det gick halverst, vi va ensamma där så pålle gnäggade och spände till mest hela tiden. Jag fokuserade mest på vänster varv, som numera är hans sämre. I galoppen fick jag verkligen ta igenom, men vi avslutade bra. Då fick jag honom ställd och böjd innåt och med stödet på yttertygeln.

Det känns som att vi tappat mycket under sommaren. Jag längtar verkligen tillbaka till Åsen! Men det är bara att hålla ut tills vi flyttar tillbaka hästarna, nån gång i början av september. Det blir bra att ha en ridbana igen.. Ängen i all ära, men den hjälper oss inte på nåt sätt!

Jag fick ett litet nervöst sammanbrott idag också. Olle och jag är ju anmälda till LBklasserna i Övik i helgen och jag känner mej inte ett dugg redo. Åker jag dit är det för att Olle ska få miljöträning, så egentligen spelar ju resultatet ingen roll. Men det  känns omöjligt att förbättra vårt personbästa just nu och det är ju lite trist.

Planen är att åka till Surf två-tre gånger den här veckan och sen ta beslut om tävlingen efter det. Men det lutar åt att vi far, skit i procenten liksom. Tror jag :P

4 kommentarer:

  1. Tror att du känner mer när du rider, än vad det syns från marken... :)

    Se tävlandet i år som miljöträning. Olle måste få rutin i vad det innebär att åka iväg till nya ställen och tävla. Nästa år får ni satsa mer på "riktig" tävling. :)Som du skriver, strunta i procenten... :)

    Det har ju också hänt tidigare att du fått "sammanbrott" inför tävling och att det sen faktiskt gått riktigt bra... :)

    SvaraRadera
  2. Ja se det som miljöträning! Min och Solos debut på Surf den 25e kommer vara katastrof.. Har varit på surf med honom alldeles för lite och vi är inte redo.. Men vi får se det som miljöträning och komma igen nästa år för att slåss om placering :)

    SvaraRadera
  3. Skit i procenten säger jag med! Åk och träna!!! Och som mor din säger, det känns ofta värre än vad det är. Men i höst ska vi hårdträna så ni kommer i topptrim :D

    SvaraRadera
  4. Ja :) ja vi får se om vi startar.. vi har ju otur med allt just nu, tappskor och allt..

    SvaraRadera