måndag 6 augusti 2012

Kvigor!

Ikväll kommer det en ny hovis för att sko om grabbarna, vår "egna" hovis Johan är sjukskriven. Jag hoppas verkligen Olle sköter sej!

I lördags red jag ett ganska intensivt pass på lilla ridbanan med rullsporrarna. Olle jobbade på bra, men vi fick ta igenom en del saker ordentligt. Övergångar, galoppfattningar och att flytta undan skänkeln. Efter lite traggel kändes det väldigt bra, förutom i fattningarna. Där kunde/orkade jag inte hålla kvar när han kastade upp huvudet.
Men vi avslutade fint, då va han helt avspänd och kändes lösgjord :)

Igårkväll red jag och Charlotte ut. Det blev en trevlig och rätt lång skrittur i skogen, riktigt härligt :) Bland annat red vi förbi en hage där det stod en flock kvigor. Hästarna tyckte att det va jättespännande, speciellt när kvigorna började springa mot oss och busa runt. Olle va så duktig som kunde gå förbi även fast han va spänd som en fiolsträng och jag kunde känna hans hjärtslag genom mina ben ;)


Talle läker ihop sakta men säkert! Nu får han gå i stora hagen igen och mysa med Olle och grannhästarna. Det blir bra att han får på en sko och mest troligt en sula ikväll. Talle är fortfarande öm och haltar lite, men det är betydligt bättre. Det ser ut som att han snart är fit for fight igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar