onsdag 29 augusti 2012

Bättre sent än aldrig!

Tävlingen i lördags va rolig! Vi red LB:2an på morgonen och jag är nöjd. Eller ganska nöjd, vi hade fått bättre resultat om piloten gjort sitt jobb bättre. Efter andra travvolten red jag fel, jag fick för mej att det va skritt vid A när det i själva verket skulle bli mellantrav på diagonalen.

Jag blev lite less på mej själv, jag red ju fel i LB:2 i Övik också, fast senare i programmet. Jag måste helt enkelt lära mej programmen ordentligare! Bara slarv.

Sen spände Olle till i skritten, han skyggade lite för nån som gick uppe vid vägen. Sedan, när vi passerade A och egentligen skulle komma fram i trav, försökte han sej på ett flyktförsök. Det gjorde han även i Övik, så jag måste verkligen rama in bättre och vara beredd när vi passerar utgången hädan efter.

Här är filmen från programmet! Kom ihåg att vi är unga och oerfarna, både häst och matte :)




Vi slutade på 52,33% och kommentaren blev:

"Trevligt ekipage!
Spänt intryck idag tyvärr. Behöver bli 'rundare' i sin form och mer eftergiven.
Lycka till!"
Jag kan inte annat än hålla med. Efter ett kort samtal med Anna fick jag även ännu mer klart för mej att jag mesar på lite för mycket när Olle krånglar med mej. Sen skulle jag nog kunna korta upp min tygel också :P

Äsch, bara att gräva ner sej och gå vidare!

Igår skrittade jag och Emma ut en sväng på grabbarna grus. Snälla, fina hästar! Skönt att Talle är på banan igen :)

9 kommentarer:

  1. Det är ju skönt vi kan skylla på att vi har unga hästar, vad gör vi om några år då? :p visst har ni inte tagit någon boxplats i skellefteå? Det behövs väl inte då det är så få klasser så borde det ju gå ganska fort mellan?

    SvaraRadera
  2. Ja dom var inte billiga.. Ja jag tänkte detsamma! Det är ju inte supermånga startande så det borde ju funka tycker jag! :)

    SvaraRadera
  3. Svar ang lymfangiten: Ja det hoppas jag med! Jag har sån tur att sista behandlingsdagen är på fredag och det har en karenstid på 15 dagar så den hinner just passeras innan skellefteå tävlingen ;D Ibland har man lite tur!

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte se filmen? Säger ngt om blockerad pga upphovsrättsliga grejor i mitt land? Nånting sånt... :)

    Såg du Olle i Bil och Bostad?? Enda gången han varit i tidningen...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade lagt till två Bob Dylanlåtar som bakgrundsmusik, men det va visst olagligt i 229 länder :P Laddar upp orginalversionen nu!

      Hahaha nä, men visst är det samma bild som på Hemnet? Hans första gång i tidningen menar du ;)

      Radera
    2. Samma bild. :) Enda gången hittills, kanske ska tilläggas... :)

      Radera
  5. Funderat på ett grått schabrak- typ det från schokenmöhle? Det skulle nog vara supersnyggt på er!

    SvaraRadera
  6. Härlig ridtur igår! Har laddat upp med morötter tills imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olle blev jätteglad för sin present som satt på boxdörren igår :)

      Radera