söndag 19 augusti 2012

Summering

Såhär alldeles efter vårat första meeting är jag lite splittrad. Jag är nöjd över min fina häst, han har verkligen klarat helgen galant. Lätt och trevlig att ha och göra med och verkade trivas bra i boxen på Solänget. Lastningen har också gått super!



Men jag vet ju att vi kan prestera bättre inne på tävlingsbanan än vad vi gjorde. Nu är vi ju visserligen lite ur form, men Olle kan gå i en ganska stadig form. Vi gjorde ungefär allt annat än det innanför dressyrstaketet.





Allt är så spännande runt omkring! Orka hålla koll på matte hela tiden..



Idag red vi LB:3 och även fast vi bara fick 52% var känslan så otroligt mycket bättre än igår. Olle va på hugget! Tyvärr blev det lite väl mycket spring i benen, jag fick väldigt svårt att få honom fokuserad på mej. Utanför ena hörnet bredvid domarbilen bodde det mest troligt ett lejon, så dit kunde man ju knappast gå. Och galoppfattningar är lölj, det är roligare att bocka och kasta med huvet allt vad man kan.
Men han va framåt och ökningarna vi gjorde var så sjukt mycket bättre än igår (då visade vi inga) så som sagt känns det bättre idag :)

Jag har fått en stor dos jävlar anamma! I höst och i vinter ska vi jobba. 2013 ska vi vara på LA-nivå.
Nu har vi ju alla möjligheter, tillgång till ridbana, tränare och nära till Surf.

1 kommentar:

  1. Bra! Själva resultatet är ju inte det viktiga utan snarare att han får vänja sig vid resan, och allt runt i kring! Så bra jobbat :) Bara träna vidare så kommer ni självklart kunna starta nån LA nästa år!! :)

    SvaraRadera