torsdag 16 augusti 2012

Bara en massa flams

I tisdags kändes Olle jättefin. Hur trevlig inställning som helst och han försökte verkligen! Vi red nere på ängen och hade underlaget varit bättre så tror jag att vi hade fått till en riktigt fin form. Som det är nu spänner han till så fort det blir ojämnt eller sluttar lite åt nåt håll. Men jag är väldigt, väldigt nöjd över honom :)

Igår hade jag noll motivation, lite lätt förkyld som jag är. Så det fick bli lite experimenterande istället för dressyr. Jag premiärred barbacka och tog på hackamoret för första gången!
Olle tyckte att allt va lite konstigt men fann sej snabbt. Det blev mest skritt på små åttvolter men även ett par varv i trav.
Jag tror inte att jag skulle välja hackamoret för en tur i skogen (än), men det kändes inte som att Olle vantrivdes helt med det. Tåls att utforskas närmare!


I kväll blir det Surf för hela slanten, vi ska rida genom programmen ordentligt och även duscha hästen. Han är inte vit nu, men ikväll, då jäklar ;)

Jag ska nog också susa förbi Pegasus idag också. Jag behöver en ny tävlingstopp, lite som motivationshöjare och självförtoendeboost. Och för att jag bara har en!

Men först blir det strandhäng :D 

2 kommentarer:

  1. Kul! Då ses vi ikväll då jag också ska in på Surf ikväll med Solo :)

    SvaraRadera
  2. Om du vill köpa en plastrong så borde du kolla in Equidesign. De har jättefina som man knäpper med kardborre :)

    SvaraRadera