fredag 8 april 2011

Tjoho!

Jag har varit tokförkyld i veckan så det har varit dåligt med uppdaterandet! Hästarna har fått hålla igång ändå, i lördags va jag och Puro på surf och dressyrade lite. Han var riktigt trevlig med tanke på att det va första passet på vadå, 6 eller 7 veckor? Bitvis gick det riktigt bra att sitta ner i traven utan att han stressade iväg. Galoppen va dock springig som bara den, men jag brydde mej inte så mycket om det utan fokuserade mer på att bara hålla kvar den.
Bjuder på ett litet klipp från i lördags, han va som sagt lite spänd men det är han förlåten för :)


Båda hästarna har varit jätteduktiga i veckan! I onsdags red jag på Talle med Ida och Harry och Talleban fick busa av sej lite :) Vi galoppade lite bakom Harry och Talle fick den där luftiga, stora galoppen som gör att jag lättar ur sadeln. För mej är det nästan omöjligt att sitta ner ordentligt då! Men han tyckte livet va stenkul så jag ställde mej upp och lät honom ha sitt roliga :)

Idag red jag först ut barbacka på Purjan med hackamoret och han va riktigt, riktigt trevlig! Fin, stabil trav och han frustade förnöjt lite då och då. För skojs skull provade jag två fattningar, men dressyrhästen blev en travare igen och jag höll nästan på att studsa av när han lite tvärt bytte gångart till slängtrav. Får nog bli sadel till sånt så länge Puro har vårkänslor ;)
Efter det var det dags för dressyrträning med Talle för Hanna igen och jämarns vad bra det gick! :D Jag red "på riktigt" direkt och vilket gensvar jag fick! Han fick framåtbjudning och gick i en väldigt trevlig form, speciellt på slutet! Vi red igenom LC:1an och det kändes superbra, riktigt kul så här en vecka innan debuten :D Yey, äntligen börjar jag hitta knapparna på fina, fina Talle!
Det här va definitivt bästa träningen hittills och naturligtvis hade vi inte med oss kameran.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar