onsdag 20 april 2011

Påskpynt

Båda ponnysarna fick vila idag, jag har städat och påskpyntat lite hemma! Nåt har hänt med mej, förut har jag inte brytt mej alls om sånt, men i julas hade jag julgran och nu är det som sagt påskpynt fulla vardagsrummet. Är det ett ålderstecken? Dags att börja pensionsspara och ha ingående diskussioner om trätrallar? Ja herreminge vad tiden går fort..

I veckan har jag sett några avsnitt av Ponnyakuten på nätet och känner att jag måste ifrågasätta hästkunnandet hos ägarna till ponnyn Star. Ponnyn gör inget annat än att studsa, stegra (högt dessutom) och hoppa runt när tjejen rider. Den trippar spänt fram precis hela tiden (åtminstone jämt när den blir filmad) och det verkar aldrig ha slagit nån att det kan bero på fysiska problem! Tjejen kan man nog inte klandra, hon va typ 14 år, men hennes föräldrar eller tränare borde verkligen ha försökt ta reda på varför hästen gör så! Jag är verkligen ingen expert och ändå va min första tanke "Jäklar, men eftersom den är med i tv har dom ju garanterat kollat upp den så det inte beror på smärta" första gången jag såg den. Men det hade dom inte gjort! Jävligt skumt (ursäkta min tyska)! Är folk så okunniga? Eller blir man hemmablind och tror att sånt beteende är normalt?
Jaja.

En sån här sele med dödskallar skulle va frän på Pippo! Billig och bra  från Hööks.

1 kommentar:

  1. Javisst finns det såna människor, närmare än man tror dessutom.

    SvaraRadera