måndag 11 april 2011

sötnöt

Pippo hittade sin plats i bilen i fredags, mitt i sadeln och på schabraket :)

Ikväll va det dressyrträning igen och det gick inte lika bra som sist, men jag har ändå en bra känsla såhär efteråt. Varken jag eller Talle va riktigt på hugget, min förkylning sitter i och jag är rätt sliten. Men men. På torsdag ska vi åka in och bara rida programmen lite för oss själva, ser fram emot det! Och sen blir ju söndagen intressant, indeed :P

Förresten, Talle har blivit superlätt att lasta! Tidigare har vi behövt ha en lina som "vägg" på vänstersidan men dom senaste gångerna har han gått raka vägen in! Men det är ju inte så konstigt, han har ju åkt rätt ofta på sistone och han är ju definitivt inte en krånglig häst.
Puro va lite krånglig att lasta när vi köpte honom och vi har fått jobba en del med det. Nu är han också superlätt, går raka vägen in utan att ens vingla lite. Sist Puro åkte iväg prövade vi att skicka in honom men det gick väl inte megabra direkt, får nog lägga ner lite mer tid på nh-träningen för att få det helt smärtfritt.. Men, det ska gå till slut, det är ju galet smidigt när jag åker iväg själv med honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar