fredag 29 april 2011

Helg!

Äntligen helg!
I veckan har jag tömkört båda pållarna för första gången sen i höstas och dom skötte sej utmärkt, bortsett från att båda hade koncentraionssvårigheter. Jag fick verkligen jobba igenom stödet på yttertöm med Talle, han va stretig och flamsig. Vid ett tillfälle "brallade" (Talle har aldrig brallat på riktigt hos oss, hans värstaste har varit att galoppa iväg lite snabbare och kasta lite käckt med huvudet) han till o med! Sötnosen..
Puro fick arbeta på töm två dagar, dag ett tränade vi bara på komandona och såg till att grunderna funkade och dag två fick han trava över cavaletti på volt. Puro tyckte det va lite spännande så cavalettiserien blev rätt flamsig och oseriös. Men han fick tänka lite och lyfta på fötterna så lite nyttigt va det :P

I onsdags red vi alla tre ut på kvällen och oj vilken mysig tur det blev! Skritt, trav och galopp (för mej o Talle) på dom härliga sandvägarna i skogen. Hästarna va pigga och glada! Talle va jättetaggad och jag lät honom busgaloppera litegrann :)
Vi har verkligen trevliga ridvägar på sommaren, milslånga sandvägar, otaliga stigar och en sjö där man kan bada med hästarna. Underbart! Det enda som fattas är en hoppstig. Jag säger varje år att jag ska bygga en men i år måste det bli av, det är ju så enormt roligt!

På den lilla ridbanan står det ett hinder och väntar, ikväll ska jag studsa lite med Puro hade jag tänkt. Det ryms bara ett hinder på banan så så mycket träning blir det inte, men vi får känna lite på det ialf. Alltid något! Det blev ju ingen hoppträning den här veckan pga våran hästfinka, golvet är trasigt! Förhoppningsvis fixas det fort som ögat, annars vet jag inte vad jag ska ta mej till... Hatar att vara strandsatt!
Jaja. Det löser sej, sa tanten och sket i badkaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar