söndag 24 april 2011

Jag vill bli miljonär!

Den första juli slipper jag ut ur bunkern! Då får jag äntligen flytta in i min nya lägenhet på Grubbe, en ljus tvåa med balkong! Så oerhört härligt det ska bli, efter 2,5 år i en dunkel källarlägenhet känns det som att släppas ut på grönbete eller nåt liknande.. :P

Jag har tittat runt lite på Ikeas hemsida och kommit fram till att jag behöver en massa deg, för jag vill byta ut alla mina möbler.
Kiviks två-sitssoffa med schäslong. Man kan bygga om den lite hur man vill, ett stort "vill ha"! Nu är vitt kanske inte den mest praktiska färgen om man har hund, så färgvalet får jag lura lite på. Dessutom får jag hoppas på bra slutlön från Ica så jag har råd med denna skönhet!
Utöver soffan vill jag ha en ny tvbänk, ett nytt vardagsrumsbord, jag måste ha ett nytt litet köksbord... Listan är lång! Kanske dags att börja köpa trisslotter?

Nu under påsken har min mamma varit vänlig nog att låta mej vara hästledig i tre dagar och det behövdes! Det har varit jätteskönt med lite "semester" och bara behöva göra det jag känt för att göra (ja, förutom att jobba då). Ikväll efter jobbet ska jag dock ut till stallet igen och en uteritt med grabbarna är inplanerad. Det ser jag fram emot :)


2 kommentarer:

  1. Tänk dig en vacker vårdag... Du och Pippo har varit ute på promme. Han hoppar glatt upp i den fina vita soffan... :D

    Kanske smutsbrun vore bättre, med hund i huset? :)

    SvaraRadera
  2. haha ja, annars får han en jobbig sommar med ett evigt tasstvättande :P

    SvaraRadera