tisdag 15 mars 2011

Wiie!

Ikväll är det tisdag och det betyder hoppträning. Eftersom Puro fortfarande vilar fick Talle hoppa igen och han va jättetrevlig! Jag red på mer än förra gången och vi hade lite bättre flyt, även om galoppen gick lite i slow-mo ibland.. :)
Bland annat hoppade vi en linje som bestod av liten studs, sen ett galoppsprång till ett räcke, sen fyra språng till en oxer. Talle blev lite väl taggad och sprang iväg lite med mej dom första gångerna, men sista vändan flöt på riktigt bra och det kändes kanon! SuperTalle!
Jag tror det är nyttigt för honom att åka och gymnastikhoppa lite, vi håller oss runt 50 cm hela tiden. Han blir ju mer taggad när bommarna kommer fram och det märks att han tycker det är kul!
Men jag måste säga att jag längtar tills jag och Puro kan åka på hoppträningen igen, hoppningen är ju hans grej egentligen.. :)

Tydligen dög inte mobilen till att fota hoppande hästar, alla bilder blev suddiga, men jag lägger upp den här ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar