måndag 21 mars 2011

Igångsättning och stora planer...

Saker och ting går framåt nu, Puros sår har äntligen (ÄNTLIGEN!!!) läkt inifrån och fått en skorpa så nu slipper han bandaget och kan börja skritta igång. Helt underbart :)


Kvällspromenad i torsdags med världens finaste travare :)



Bilder från i söndags, jag och mamma skrittade ut efter vägen. Underbart att rida Purjan igen :D


Det här va idag, jag hoppade av och traskade sista biten hem! Blev en mörk bild fast det va mitt på ljusa dan :O
 Idag skrittade jag ut barbacka på Puro. Jag prövade att rida serpentiner och skänkelvikningar efter vägen, mest för att kolla om hjälperna funkade. Det gjorde dom inte så bra tyvärr, Purjan tyckte omgivningen va jättefrän och va en riktig travhäst.. Om ni förstår hur jag menar ;) Men men, rider man ut barbacka utan bomull i öronen på Puro när han vilat en månad får man skylla sej själv!

Igår beställde jag licenser, senior åt mej och hästlicens åt Puro. Visst, det är inte det viktigaste att Puro har licens just nu eftersom det bara behövs på regional nivå, men jag tycker det är lika bra. Om vi får för oss att va med på en regional nån gång har han licens och det är bara att tuta och köra. Och det är ju mitt mål, Puro är en duktig hopphäst! Men, vi ska börja med lokal, helst på 90 cm, och sen bygga vidare från det :)

I april är det en lokal dressyr i Skellefteå. Jag tror tammetulingen att jag ska anmäla mej och Talle till den och rida LC:1 och LB:1. Nån gång måste ju va den första :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar