tisdag 29 mars 2011

Akademisk Ridkonst

Jag är väldigt fascinerad av AR, det är så fränt att se ekipage som kommit långt i sin träning! För några år sen var vi och kollade på en uppvisning och jäklar vad välridna hästarna va! Jag gillar också det faktum att det inte spelar nån roll vilken häst man har, man jobbar efter hästens förutsättningar. Ett mycket, mycket trevligt sätt att träna sina hästar på!


Terre-á-terre


Piaff
 Bilderna är såklart på Bent Branderup och är sjukt imponerande. Oj oj oj! Bilderna kommer från han hemsida.
Jag är fått en pyttepytteliten inblick i vad träningen innebär, jag och Musse tränade två gånger för Eva Jälmbrandt och när vi hade Pelle åkte vi ett par gånger till Katrin Wallberg. Med Pelle jobbade vi bara från marken och med Musse red jag en av gångerna. Vilka tränare dom är! Jag blir sugen ta upp det där igen, det va ju ett par år sen nu..

1 kommentar:

  1. Ja varför inte, Katrin Wallberg har regelbundna träningar i Vindeln så då bör hon ju ha i Umeå. Go for it! =)

    SvaraRadera