onsdag 13 mars 2013

Ny dator!! :D

 

Just nu sitter jag med min nya dator i knät och är lite förvirrad, Windows 8 är verkligen sjukt konstigt.

Men men.

Mycket har hänt sen sist, Talle bor numera på Surf och går själv i Olles gamla hage. Olle är nu Vamones nya hagkompis och de två verkar komma överens. Fast det är Olle som är chef trots vi var övertygade om att damen i hagen skulle bossa runt den lilla spjuvern.

Idag åkte vi iväg till Olles andra återbesök och äntligen fick vi grönt ljus! Två behandlingar och sex veckors vila har hjälpt Skrattar Nu ska jag skritta uppsuttet i ett par veckor och därefter börja jogga igång succesivt. Veterinären tyckte att vi ska skritta över cavaletti och gå i lite terräng så han får lyfta ordentligt på benen och bygga upp muskulaturen i bakkärran.

Det känns riktigt, riktigt bra nu!

DSC_0590

I söndags hoppade jag och Talle för Rebecka och han tyckte det va riktigt roligt! Talle var riktigt eggad och bjöd fint på alla hindren. Det jag hade problem med var (och är) att få en rund, fin galopp. Han galopperar gärna med raka framben. Mot slutet av passet blev det dock bättre och vi fick finare språng.

DSC_0592

Efter en lugn skrittur i måndags dressyrade vi lite ute igår. Jag tycker att vi fick till galoppen lite på slutet. Talle va väldigt pigg och lite tittig så jag fick jobba för att få honom med mej. Det känns som att han är lite för tung för mej, när jag blir trött blir jag helt fladdrig i hela överkroppen och får svårare att vara stadig och rama in. Då tar Talle chansen och älgar bara på. Men det är stor skillnad nu jämfört med för två år sen, så jag börjar förstå hur Talle-ridning ska gå till Ler 

På lördag ska jag och Talle rida LC:2 och LB:1 på klubbisen. Blir kul! Sen ska mamma “få tillbaka” sin häst Blinkar

1 kommentar:

  1. Så himla skönt att han är ok Olle! Och lycka till nu i helgen med Tallebanan :)

    SvaraRadera