torsdag 21 mars 2013

Veckan från helvetet

Usch vad hemskt det har varit de senaste dagarna. Jag har genomlidit min första maginfluensa :S Sist jag hade magsjuka var jag kanske 5-6 år? Sjukt jobbigt är det i alla fall.
Jag är fortfarande inte helt återställd, så jag blir nog hemma från jobbet imorn också.. Huvva.

Hur som helst så red jag och T för Erica i söndags. Tänk att så mycket kan falla på plats på bara 35 min! (Det fick bli ett lite kortare pass eftersom han gått klubbtävling dagen innan.) Med hjälp av halter fick jag honom att lätta lite i fronten och efter en stunds jobb räckte det med små förhållninar för att korrigera när han blev hängande. Vi fick börja med att trava lite långsammare tills dess att han släppt efter lite och blivit eftergiven. När jag väl började be om mer tryck i traven fick jag svar direkt och Talle blev riktigt, riktigt trevlig!

Nu va det väldigt länge sen jag red T för instruktör men det kändes ändå som en helt annan häst! Jag har nog utvecklad min ridning en del och nu när det kom ett proffs och visade hur jag ska tänka när jag rider hästar som Talle känns det som att vi är ett helt annat ekipage nu än förut. Sjukt roligt :D

Jag satt även upp på Olle och skrittade 20 minuter i ridhuset! Galet roligt att få rida mina vita springare igen :D Lillspjuvern skötte sej bra, nåt enstaka litet bocksprång och lite takt men annars höll han sej på mattan. Fast han är väldigt pigg, helst skulle han nog vilja bralla runt i fullt ös ;)

Tyvärr har det inte blivit nån mer ridning för min del sen i söndags men förhoppningsvis är jag i fas igen i helgen…

2 kommentarer:

  1. Kul! Jag hörde att det hade gått bra :) Hon tyckte Talle var jättetrevlig! Trist med magsjuka, skönt att höra att du är på bättringsvägen

    SvaraRadera
  2. Hej! Vill bara tipsa om min tävling som avslutas ikväll. Så ta chansen och vinn en lyxig ryktväska från ESKADRON: http://ridboken.se/tavling-3/
    Reglerna är mycket enkla. Lycka till och ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera