lördag 16 mars 2013

Talle på klubbis

393579_10151170468107537_570181597_n

Talle och jag har haft en bra dag! I LC:2an fick vi 59,51% och en blågul rosett. Vi hade genomgående femmor och sexor men fick även en åtta på sista uppridningen. Kul!

Omdömet blev: “Prydlig ritt på lydig häst. Passa bjudningen, blir bättre flyt och högre poäng med jämnare bjudning.”

Bjudningen har ju alltid varit lite av ett problem när det gäller Talle, så jag är hur nöjd som helst ändå.

I LB:1an hade jag en bra känsla, men vi fick låga poäng ändå. Talle kändes mer framåt men jag hade svårare att hålla ihop honom. Bitvis blev han lååång och tung. När han föll framåt blev han lite gapig och vi hamnade lite i dragkamp. Men med tanke på att han inte tränat ordentligt på länge är jag riktigt nöjd med dagen!

Lägger upp filmen från LB:1an, spontant känner man “korta tyglarna” men det är inte så jäkla lätt på Talle utan att hamna i dragkamp :P

Nu är jag eggad på att prova träna på kandar med Talleban, ska skicka iväg en beställning av bett nu direkt.. Vi har själva kandartränset men inga bett, så det måste åtgärdas Blinkar

IMG_2228

Imorgon blir det premiärturen på Olle efter vilan. Känns så jävla bra! Skrattar

5 kommentarer:

  1. Talle - gammal är äldst! :)

    Blir kul att få igång Olle igen. :)

    Men du - filmen verkar inte funka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp :)
      Funkar inte den nu heller? funkar för mej :O

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Nä, här blir det bara en halv vit ruta med ett litet kryss i vä hörnet. Men det kanske bara är för mig det blir så?

    SvaraRadera
  4. Jag har en stång som du kan få köpa annars, en med tungfrihet. 13,5cm... om det är intressant? :)

    SvaraRadera