fredag 15 mars 2013

Pretty fly

Gosh vad jag trivs bra som brevbärare. Jättetrevligt folk och ett ganska fritt och varierat jobb, kan inte bli bättre! Och dessutom bara dagtid, heeeeeelvete vad najs!

Hur som helst så åkte jag ut till stallet direkt efter jobbet idag för att rida igenom programmen med Talle. Dock va ridhuset rätt fullt så det blev bara ett kort pass med fokus på ställning/böjning och tempoväxlingar. Talle tycker att det är hur lugnt som helst att va utåtställd, fast ibland tappar jag bogen när jag ställer inåt igen.

Efteråt blev det trimning av man och dusch. Talle uppskattade det! Fast han ville bara dricka ur vattenslangen och mot slutet blev han less och ville in i boxen. Det fanns ju mat där…

Nu hoppas jag bara att jag kommer ihåg programmen imorn. Fast det borde gå, jag har ju pluggat in dom ett antal gånger förra året.. Ler 

Olle får vänta med sin igångsättning tills i helgen, antingen blir första turen imorgon eller på söndag. Jag har mycket att göra just nu så det känns som att det inte spelar nån roll om han vilar nån dag extra Ler 

 

dressage-test

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar