tisdag 5 februari 2013

Päls överallt


Idag klippte vi Talle! Han mös hela tiden och halvsov. Skönt med en pålle som rent av gillar att bli klippt :)
Det är verkligen roligt att klippa hästar. Fast jag har ingen fantastisk teknik, hästarna är helt randiga när jag är klar. Tur vi har två som jag kan träna på, är det ens egen häst man klipper känns det inte så hemskt om slutresultatet inte blir top noch ;)
Imorgon ska jag och Talle ut på en ridtur igen och jag längtar redan. Han är så rolig att rida! Jag ser verkligen fram emot när han är helt igång, ska bli kul att dressyra lite på en välutbildad häst igen.

Olle mår bara bra. Nu är vi inne i andra viloveckan och än så länge har han inte exploderat av överskottsenergi. Alltid något ;) De första dagarna fick han vila helt och i helgen har vi gått på lite promenader.
Olle är jättefin i benen, gallorna han haft är nästan helt borta! Det känns som att det finns hopp om att han kommer va haltfri om två veckor.
Däremot har jag haft lite problem med plåstret han fick på insidan av bakknät efter behandlingen. Det har suttit som berget! När jag skulle försöka dra bort det kändes det som att hud och allt skulle följa med. Igår blev jag less och ställde upp honom i vattenspiltan för att försöka blattna upp det med varmvatten. Det funkade till viss del, själva plåstret kom loss men det sitter fortfarande kvar lite klisterklumpar.
Kanske schampoo skulle funka?

1 kommentar:

  1. Det är nog inte din teknik det beror på om de blir lite randiga, utan snarare klippmaskinen. De billigare varianterna (som våran är, från Jula) har väl inte lika bra skär som de dyra. :)

    Tycker det blev superbra på Talle. :)

    Nu är det bara magomfånget som ska minskas något. :)

    SvaraRadera