lördag 3 november 2012

Snel hest

Olle va betydligt lugnare och mer tillfreds idag. Han börjar så smått bli hemmastadd :) Dock hade han varit som en elvisp i boxen och bajsat i vattenhinken.. Det är nog konstigt i Olle-land när ett gäng ridskolehästar springer förbi hans box morgon och kväll.. :)

Ridningen gick jättebra, jag tog mej upp utan hjälp (!) och rent allmänt kändes han framåt och kvick.
Det fick bli lite grunder, som övergångar (direkt på hjälpen) och tempoväxlingar. Skolor på volt funkade inte alls. Var är Anna när man behöver henne? ;)
Avslutade med förvänd galopp i båda varven. Olle stånkade på bra och galoppen blev stark, samlad och fin. Behöver jag säga att jag är sjukt taggad inför tävlingarna efter idag?

Därefter blev det en snabbvisit hos Talle för att ordna fint hos honom och sen mockning på Umåker. Blev en heldag idag också!

Imorgon har jag utsläpp igen, blir bra att hinna fixa det praktiska innan jag ska till jobbet. Tänkte ju hinna va med på hoppträningen i morgonkväll också. Det blir azm!




2 kommentarer:

  1. Fick lite rolig feedback idag, i ridhuset. Det märktes att han gått framåt senaste tiden, stor skillnad. Och att du lagt ner tid och arbete på honom. :) Kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad glad jag blir! Jättekul att höra :)

      Radera