måndag 5 november 2012

Hoppning och nytt jobb!



Gårdagens hoppträning va riktigt rolig! Travhoppning, galoppbommar och volter stod på schemat. Jag hade sporrar på mej i början av passet, men det kändes inte som att Olle va tillfreds med dom så jag tog av dom efter en stund. Det visade sej som en lite bockserie (ponnystyle, med nedkört huvud och en massa småbockar) efter första hoppförsöket. Olle va inte riktigt med på att vi skulle hoppa, jag kom i otakt och kom åt honom med sporrarna över hindret. Så för att inte upprepa sporrterrorn plockade jag bort dom.

Generellt så va Olle pigg och tyckte det va stenkul! Det blev inte så mycket mer akrobatik, utan istället var han stark och framåt. Ett par gånger drog han iväg med mej efter hindren, så jag tror att lydnad får stå på schemat på hoppträningarna framöver.. :)

Vi utsattes som sagt för galoppbommar och Olle har väldigt lite erfarenhet av sånt. I alla fall så har aldrig jag ridit över sånna med honom. Första försöket blev lite tveksamt, som synes på filmen, Olle tänkte att trav är en bra gångart över bommar (vadå, trava över kavaletti är han ju expert på nu! Så trav ska det va) men redan på andra försöket fattade han galoppen (haha).

Dock blev det väldigt varmt för honom eftersom han inte är klippt än, så till nästa gång ska det va ordnat också! Vi tänkte att han skulle få bo in sej ett par dar till på Surf innan vi plockar fram den läskiga klippmaskinen, erfarenheten från förra året säger att en lugn och trygg miljö är bra i den situationen :) 

Förövrigt så har jag fått nytt jobb! Jag börjar redan imorn på ett vikariat och vid årsskiftet finns det möjlighet till fastanställning. AZM! Jag tror det blir bra det där :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar