måndag 26 november 2012

Nu är det klippt!


Nu är min lurvboll endast lurvig på huvud och ben, äntligen!! Vi klippte honom i lördags och det gick fantastiskt bra. Med bomull i öronen och en höpåse hade Herr O inget att klaga på och stod som ett ljus under hela klippningen. Matte blir så stolt, min valp börjar bli stor! :)

Bilden är också fantastisk, med smutsig man, avkapat huvud och osmickrande vinkel.. ;)



Idag hade Olle fått sin bal i hagen. Det va efterlängtat och GOTT!
 

Olle har fått ta det rätt lugnt förra veckan, utifall att. Träningen i torsdags gick ok, han gnisslade tänder men jag upplevde det som att det va mindre intensivt.

Han fick vila hela helgen och idag red vi i ridhuset med fokus på att försöka hålla koncentrationen och försöka bli lite lösgjorda. Olle va pigg och tyckte det va lite läskigt att först va ensam där inne, sen få sällskap en stund och efter ett tag bli ensam igen.
Vi jobbade på att öka och minska volten samt att länga traven. Bitvis hade jag inget i handen och en härligt lösgjord och avspänd häst som väntade på mina signaler. Resten av tiden hade jag jättemycket i handen samt en häst som sprang skrikandes och kastade konstant på huvudet.

Vi hade även en flashback från tidigare i höst. Uppsittningen gick lite sämre igen. Han började med att studsa lite och dansa runt, men gav sej efter en liten stund så jag va ändå uppe i sadeln rätt snabbt.  Det är kul med unghästar, det är kul med unghästar, det är kul med unghästar.. ;)

Fast man får va pigg om man vilat tre dagar. Men jag tror det blir en sväng om med gramanen nån dag senare i veckan. Vi har ju en klubbtävling på lördag att tänka på också.. :D

2 kommentarer:

  1. LYXOLLE! !!! Jättehöbalen alldeles själv... :) Tallebanen hälsar: "Passa på och ät du bara innan jag kommer... :D"

    Hoppas bara att den inte blir alltför nertrampad i det mjuka underlaget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo, och hoppas att Olle inte sväller upp till balstorlek...

      Radera