lördag 1 september 2012

Yess!!

För att va på ledigveckan blev det här en ganska intensiv dag som började med att jag stod i cafeteriavagnen på Surfs hopptävling. En rolig funktionärsuppgift!

Därefter blåste jag och kexet (min nya bil, en Saab 93a ;) ) ut till stallet. Jag och Olle trotsade regnet och prövade att rida ut själva igen. Det gick så sjukt mycket bättre än sist! På bortåtvägen va han spänd och skeptisk, med diverse tvärnitningar, gå-framåt-vägringar och skyggningar. Men jag hade bara torsdagens lektion i huvudet och tänkte "Nej. Vi SKA ut i skogen själva idag och vi ska JOBBA i rätt form".
Och vad hände? Min halvknasiga Ollehäst blev en dressyrhäst! En bit in i skogen började han slappna av och kännas riktigt trevlig. Vi varvade galoppfattningar med skänkelvikningar och tempoväxlingar. Olle kändes klockren och jag hade ett härligt, jämnt stöd i bägge tyglarna hela vägen. Å jag blir så glad.
Det va nyttigt att känna hur jag ska göra när han spänner till, kastar med huvudet och nonchalerar mej, idag räckte det med att jag tog ett ledande tygeltag så kom han tillbaka direkt.

Lektionen sitter i än! Halleluja :D

3 kommentarer:

  1. Sv: svullnaden är borta och så där så vi sätter igång lite lugnt nu. Men vi har planerat att åka till Skellefteå så länge allt går enligt planerna :) Jag är tagagd på att åka dit så hoppas vi kan fara :D

    SvaraRadera
  2. En Saab 9-3 årsmodell 2003. :)



    SvaraRadera