måndag 24 september 2012

Ännu en natthelg

Nu sitter jag här och har lunchrast mitt i natten igen. Dock är det nog snart ett minne blott, då framtiden här ser osäker ut och jag söker nytt arbete som en galning. Tips på jobb någon? Jag har till och med funderat på att börja plugga, DÅ har det gått långt! (Som min kära mamma sa "Alla kan inte bli akademiker" ;) )

Helgen har varit intensiv, med två pass för Erika och skivmässa idag.

Fredagens lektion var på Åsen, skönt att inte behöva stressa ihjäl sej för att hinna till Surf när man måste sova hela dan! Olle kändes pigg och alert som vanligt, men jag hann bli lite less på honom. I början av passet va Anna och Amo kvar en stund på banan = lugn och snäll Olle. När dom gick fick hjärtegullet separationsångest och vi fick stora svårigheter med att försöka oss på något dressyrliknande. Olle var tokspänd, gnäggade för full hals och skyggade för allt. Mot slutet fick vi sällskap igen = lugn och snäll Olle. Så vi fick avsluta bra. Jag red med gramanen och vi jobbade en del med galoppfattningarna. Erika tyckte att han blivit bättre i höger varv och är på god väg i vänster. Bra, då har vi gjort nånting rätt :)
Det blev även lite skänkelvikningar och förutom att Olle tappar lite bjudning kändes det bra.

Lördagen blev lite mer hektisk, lektionen skulle va på Surf. Jag och mamma löste det genom att skritta dit, jag blev lite sen men kom fram med en uppvärmd häst. Eftersom Talle agerade moraliskt stöd under hela passet var känslan mycket bättre! Jag hade gramanen men den hängde i stort sett hela tiden. Olle va sådär fin, lyhörd, energisk och med rätt inställning. Fattningarna kändes riktigt bra, trots att han blev lite trött på slutet. Vi jobbade vidare med skänkelvikningarna och efter att jag fick ett spö i handen blev det en stor skillnad. Olle tappade inte bjudningen på samma sätt utan det flöt på bra.
Mot slutet fick jag samla ihop honom lite mer i traven och trots att han vid det laget var rätt slut löste vi det fint :)

Läxan är att fortsätta jobba på fattningarna med graman och att samla traven mer. Motivationen är verkligen på topp! :D

Söndagen blev helt hästlös, mamma fixade det praktiska åt Olle. Som bekant är jag bara ledig mellan 09-21 på natthelgs-söndagen så man hinner inte så mycket mer än att sova. Dock trotsade vi det idag, det va ju skivmässa på Nolia. Tyvärr kom vi dit just när dom började packa ihop men jag kunde ändå komma hem med två nyförvärv, Turids Selma världserövrare och Pugh Rogefeldts Ja dä ä dä. Japp, jag är inne på svensk progg nu ;)

Turid, en av mina nya favoriter :)


1 kommentar:

  1. Jag tycker att du ska gå i din moders fotspår och gå PA-programmet. :) Bred arbetsmarknad, och roligt jobb (personalvetare).

    SvaraRadera