söndag 16 september 2012

Loppis!

Vi snubblade in på storloppiset på Nolia idag och där fyndade jag en gammal, frän kamera.
Jag vet inte vad modellen kallas, men det är en sån där som måste få filmen framrullad efter varje kort. Fick även med ett enormt objektiv som sedan visade sej tillhöra nån annan kamera, för den passar då inte min! Jaja, man kan inte få allt ;)



Jag går verkligen igång på kameror. Jag har min gamla analoga systemkamera, den nya digitala och nu den här vackra skapelsen. Mina babies! Dock är jag ingen fena på att fota än, men jag ska anmäla mej till den där fotokursen som följde med den digitala systemkameran. Det blir kul och intressant :)
Utan att egentligen ha nån aning om det så misstänker jag att den är från 70-talet. Hon som sålde den berättade att hon hade fotat späckhuggare med den, sjukt fränt ;)

2 kommentarer:

  1. Köpte du lampan? Såg fram emot en bild på den. :)

    Apropå kameran - kan man ens lämna in filmen för framkallning än? Eller, det kanske man kan? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp vi köpte den! Tyvärr ingen bild, du får komma förbi och se den in real life nån dag :)

      Jag kollade upp det och det kan man! Dock är det svindyrt, först 70 kr för filmrullen och sen typ 150 för framkallning... Känns effektivare med digitala bilder ;) Förövrigt har jag skickat iväg 118 bilder på framkallning, från flera år tillbaka. Blir kul :)

      Radera