lördag 8 september 2012

Flytt och träning

Det blev en rätt hektisk dag igår, men flytten gick bra och pållarna är på plats. Enda störningsmomentet är att jag jobbar till 15.30 idag och måste stressa lite för att hinna till Surf i tid, klockan 5 är det ju nämligen våran tur att rida för Erika, känns kul och jag lite lätt nervös. Speciellt eftersom jag varit ur form under veckan, vilket har lett till att herr O inte har gjort så mycket. Istället för att va på jobbet nu hade jag gärna varit på Åsen och ordnat i skåpet, klappat på hästarna och så vidare.. :)

Igår va Olle generellt rätt billig. Så fort han vilat en dag eller två blir han uppstudsig och löjlig i hanteringen. När jag tog in honom från hagen hemma gjorde han två slitningsförsök och sista gången klarade han det. Jag fick snabbt fast honom igen och väl på stallgången gick det knappt att borsta honom. Olle har ovanan att mosa in mej i väggen om han är inne själv (inte alla gånger, men ganska ofta) och det här har jag jobbat med nu under hela året. Tyvärr får han fortfarande återfall.. Tokhäst.
Metoden att hålla kanten på borsthandtaget mot hans mage när han trycker mot mej och klappa och prata snällt när han står still verkar va det som funkar bäst.

Däremot gick lastningen bra! Olle va inte helt eggad på att gå in, men efter att ha funderat i 3 minuter traskade han snällt in.

Talle va som vanligt snäll, trevlig och lättlastad. Det är skönt att ha en snäll farbror när man är lite less på 6-åriga irländska importer.. ;)
Förresten så står det lite still runt den gamla farbrorn just nu. Han har tappat ena framskon (på samma hov som han va skadad i tidigare i sommar) och är rätt öm utan den. Förhoppningsvis får mamma tag i en hovis nu under helgen, det är lite krångligt nu när våran ordinarie hovis är sjukskriven..

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag såg nu i ryttarmeddelandet för skellefteå att man kan köpa dagsuppstallning inkl ½ spånbal för 200 kr! Jag undrar om man ska slå till! :)

    SvaraRadera
  2. Sv: ja jag bokade en box. Tyckte det var värt 200 kr. Så man har en uppstallning i väntan på prisutdelning ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: ja jag hade då inte planerat något annat ;) haha.

    SvaraRadera
  4. Jag har blivit tvungen att stryka mig från tävlingen :( Solo är jätte halt, kanske sömtryck eller hovböld, vet inte än! Så jag vill inte chansa att ställa upp även om han skulle bli bra! Så tråkigt, jag som var så taggad!!!!

    SvaraRadera