söndag 16 september 2012

Skellefteå


Jag är väldigt nöjd över helgen!
Det blev dock lite sömn natten mot lördag, jag slutade jobbet kl 24 på fredagkvällen och skulle rida LC:2 i Skellefteå kl 9.40, men det funkade det också :)

Hur som kändes Olle inte helt på topp i första klassen, antingen  hade han lite träningsvärk efter fredagens träning för Anna (då red vi på volt och jobbade med skolorna i trav och galopp) eller så var han stel efter transporten dit. Jag fick inte riktigt fram honom och han kändes lite.. kantig.
Jag va inte heller helt i ordning, det blev lite slarviga vägar, speciellt volterna.

Vi slutade på 58,57% och fick kommentaren:
"Var noga med volternas storlek. Stundtals mycket trevligt!"
Och ja just ja. Jag red fel. IGEN. När vi började programmet vände vi upp på medellinjen, jag gjorde halt och hälsade på domaren. När hon inte hälsade tillbaka insåg jag att satan, det är ingen halt i början av LC. Crap.

Efter en välförtjänt paus för oss båda va det dags för LB:2. Nu va känslan mycket bättre! Olle va fortfarande lite loj, men mer framme för skänkeln och svarade på ett helt annat sätt.Skönt. Dock vågade jag inte riktigt samla ihop honom om det va så att han hade träningsvärk, så domaren tyckte att han bitvis blev lite för lång. Vi behöver bygga upp mer styrka för att orka hålla en tävlingsmässig form och det tar ju tid att bygga upp. Men vi är på god väg!
 Vi fick 7:or för volterna i början, det va trevligt ;)

56,33% fick vi och kommentaren blev:
"En trevlig häst. Idag inte helt i bjudning, blir lite låg och öppen. Ibland svårt att länga. Försök rama in lite till, annars harmoniskt intryck. Lycka till!"
Det bästa va att Olle va helt cool inne på banan. Inte en gnäggning, skyggning eller nånting! Galoppfattningarna blev dåliga och han slog sej fri i halterna, men det känns ändå som en klar förbättring :) Jag fokuserade mest på att Olle skulle få en trevlig tur innanför dressyrstaketen och jag tror att jag lyckades. Yey! Snart kanske han kommer på att det inte är hela världen att tävla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar