lördag 7 april 2012

spontant lugnt-på-jobbet-inlägg

Japps, jag jobbar natt hela påskhelgen. Tråkigt nanting, men samtidigt är ju påsk en ganska ovärd högtid..

Seriedressyren med Ollegull gick super! Han va som befarat lite spänd, men inte alls så mycket som jag hade förväntat mej. Efter att vi fått titta lite på dressyrstaketet och domarbordet gjorde vi en hyfsad ritt (vadå, en spontan bajspaus framför domaren gör väl inget?) och fick 58%.
Bästaste Ollehäst!
Nu blickar vi framåt mot nästa helg, då vi ska på en tvådagars i Vännäs. Hela fyra (4) program ska läras in (LC1, LC2, LB1 och LB0 om jag inte missminner mej). Planen är att se och lära på lördagen och gå all in på söndagen.
Hittills har vi tappat ungefär 4 träningsdagar pga en tappsko, känns lagomt kul. Hovis spikade på den i torsdags och idag smsade mamma och meddelade att Olle nu tappat den andra framskon. AZM!



Olle har blivit mörk! Jag ser framemot sommarpälsen, just nu är han lurvigare än jag-vet-inte-vad! Han blev ju bara klippt en gång i vinter så jag har ju bara mej själv att skylla, tyvärr.. ;)
Han är sådär härligt dyngig på bilden, nästa gång vi är på Surf blir det ett ordentligt bad. Det känns lite halvtaskigt att stå med trädgårdsslangen i minusgrader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar