torsdag 12 april 2012

slask, regn, blåst och mer slask

Ikväll har vi byggt en sjukhage åt Olle och jag hoppas verkligen att dom inte river ner den. Det är ju vilddjur vi har i hagarna ;) Men det är el på tråden och ett mellanrum mellan hagarna så det borde hålla.
Det regnade ikväll och efter att ha traskat runt i djup slask med sjöblöta skor och vantar ett bra tag va man ganska less.. Men men, nu är det gjort!

Imorgon ska hästarna äntligen få komma ut, Talle och Harry åkte också på "husarrest" så ingen ska stå ensam och va olycklig. Olle mår bra, såret såg fint ut idag när vi lade om bandaget och han har ingen feber. Tur han är ung och har bra läkkött!

Jag red ut en sväng på Talle idag också. Min dagsform va inte på topp så vi fokuserade mest på skrittarbete. Sen började jag mixtra med att rida övergångar skritt-trav i sluta och det gick kanoners! När jag sen rakriktade honom i traven fick han fram lite schwung och bjudning :) På hemvägen tyckte jag vi hittade en vettig galopp också, han släppte efter och längde lite på steget.

Av förklarliga själ blir det ingen seriedressyr för Ollesnutt i helgen, men jag har bestämt mej för att rida LCn och LBn på söndagen med Talle istället. Det blir kul! Sen ska ju T få ett proffs på ryggen och tävla nästa helg också.. Spännande :D


Ljusglimten i mörkret! Schabraken och lindorna jag beställde i vintras kom idag! Det blåa ska Talle få inviga på söndag och det gröna ska sparas tills dess att Olle ska sättas igång :D Eller om det blir tvärtom... Jag är inte riktigt klar över det än ;)

3 kommentarer:

  1. Men vänta nu... Var inte det turkosa till Olle, och det gröna till Talle?? :D

    SvaraRadera
  2. Haha jo, jag kom ju på det! Men samtidigt, det blåa såg lite mer tävlingsaktigt ut.. ;)

    SvaraRadera
  3. Tack malin:D
    jo någon vacker dag kanske.. måste ta och skaffa mig grönt kort och licens först!:)

    SvaraRadera