söndag 15 april 2012

Klubbdressyren

 Här kommer filmer från båda klasserna, ett gott skratt förlänger ju livet ;)


Tävlingen idag gick bra, Talle kändes framåt! Soundtracket till LC:2an är en hyllning till diagonalen då Tallebubben nästan drog iväg med mej i galoppen.. Låten är ju i upptempo, precis som Talle va :) Hur som haver fick vi 60% i den klassen. Talle va ju mer framåt än vanligt vilket gjorde att jag inte orkade hålla ihop honom, alternativt att han blev lite stretig. Kan tänkas att han hade lite träningsvärk sen igår då vi va på surf och härjade. Talle är ju lite ur form just nu, så vi får jobba på det :) Men det känns positivt att vi för första gången fått kommentaren "Bra tempo" i protokollet!


LB:0an gick sådär, i början tyckte jag vi tuffade på bra, men när vi kom i fri skritt dök det upp läskiga människor på läktaren.. Talle blev tvungen att spänna sej och vänster galopp blev lite lätt kaotisk :P
Vi slutade på 52%, men jag tror att med lite mer trimning kan vi få högre poäng i framtiden!

Jag måste även tillägga att jag nästan ramlade av på framridningen också, då min 18-åriga gamla ridskolehäst skyggade och kastade sej åt sidan. Det hade varit så kul om jag ramlat av och i sånna fall hade jag kunnat betala för att få det på film! Man kan inte ramla av Talle, det går bara inte... (Ni som känner honom förstår vad jag menar ;P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar