tisdag 10 april 2012

Sally Swift

Igår gjorde jag en fasansfull upptäckt. Olle har tappat en baksko. OCKSÅ. Han har nu två skor på fötterna, båda på höger sida. Idag jagar vi hovis för fullt...

Olle såg inte ut att vara ett dugg öm när han och de andra latjade loss i hagen så vi provade att lasta och åka in till Surf ändå. Det skulle bli lite lastträning om inte annat. Väl där kändes han helfräsch, precis som vanligt, så det blev ca 50 minuters ridning trots allt.
Vi hade fokus på övergångar, först skritt-trav men sen även trav-galopp. Den lille vite va lite springig och jag fick inte riktigt loss honom från vänstertygeln (som han gärna hänger på).
Det blev dock bättre stundvis och när vi lite snabbt red igenom LC:1an fick vi 66 % av domaren. (Domaren va mamma, jag misstänker att hon va lite partisk i sin bedömning.. ;)

Lastningen gick klockrent! Helt lugnt och stilla gick Ollesnutt in direkt både hemma och på Surf. Äntligen har vi tagit oss igenom den testperioden också :)

Idag har jag hittills tagit det lugnt och fördjupat mej i Sally Swifts bok, Ett med hästen. Oj vad bra den är.
Mycket bra övningar för sits och balans. Jag vet ju att mitt största problem är mina händer och det grundar sej säkert i att jag lätt bli spänd i axlarna. Nu kan jag inte vänta tills jag sitter i sadeln igen och får pröva lite övningar och se om det blir bättre.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar