tisdag 20 mars 2012

Sammanfattning av helgen

I lördags skjutsade vi Puro till sin nya ägare i Vännäs. Saknaden är enorm, men det viktigaste är att han får den uppmärksamheten han förtjänar! Som sagt, Puro är värd det bästa, bara det bästa och inget annat. Det finns ingen som honom.

Olle har fått jobba av sej ordentligt. I lördags red vi för Anna och dagen efter hoppade vi för Rebecka. Dressyrpasset kändes bra, vi började med att rida LC2an (vi ska debutera på lördag :D). Det blev en lite lätt kaotisk ritt, ena hörnet i ridhuset är jeteläskigt dagtid. Vi började istället öva på övergångar och när jag började rida in i dom som jag ska blev det riktigt trevligt! Att Olle behöver mer stöd och tydlighet börjar äntligen sjunka in i skallen på piloten.. :)
Hoppningen va riktigt rolig! Det blev lite enkla linjer över småhinder, och när jag hittade rätt galopp (ingen sekig lulla-på-galopp utan mer tryck och med pållen framme vid handen) fixade vi uppgifterna klockrent :D Men oj vad ringrostiga vi är, nu måste va ta oss iväg varje söndagkväll jag inte jobbar..

Lastningen har dock varit ett litet gissel. Jag klantade till det när vi skulle till Surf i lördags så Olle smet förbi på sidan och sprang ner på grannens gård. Efter det blev det en grej så vi fick krångla lite med honom innan han till slut gick in. Olle är inte ett dugg rädd, åklådan är visserligen ingen favoritplats, men rädd är han inte. Mer rutin är nog det som behövs!

Nytt för i veckan är att jag insett att jag måste skärpa mej och ställa lite mer krav på min vita springare. Olle kan bli lite gåpåig så nu har jag börjat jobba på att han måste respektera mitt utrymme och viseversa. En kurs på Sörgården börjar känns lockande..

Veckoplaneringen ser ut såhär:
  • Måndag - Lösgörande tömkörning (Det gick kanoners!)
  • Tisdag - Vila
  • Onsdag - Uteritt
  • Torsdag - Dressyr på Surf, jag vill rida programmet en gång till
  • Fredag - Uteritt
  • Lördag - Seriedressyr
  • Söndag - Vila (Jag jobbar.. Tänk om man hade en 7-16jobb istället för ett jobba-dygnet-runt-nästan-jämt-jobb..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar