fredag 27 januari 2012

Sadelkammaren lider av svår schabrakbrist

Som många andra blev även jag eggad när nya Höökskatalogen damp ner på hallmattan. (Förövrigt fick jag två, tryckte dom upp för många eller?)


Skimmel-Olle hade ju blivit skitsnygg i turkos! Det blir definitivt en beställning. Talle skulle bli tjusig i det gröna också ju.. Och matchande benlindor såklart :D

I övrigt måste jag säga att det ska bli ruskigt skönt att inte ha eget stall nästa vinter. Planen är att pållarna ska stå på surf så snart som möjligt, men det är tidigast i höst som det kan bli aktuellt. Eget stall är helt överskattat, särskilt om man aldrig har velat ha ett. Eller knappt har nåt som är tjänligt som ridbana. Usch. Ibland är det riktigt svårt att hålla motivationen uppe, men nu finns det ju nåt att se fram emot ialf! :)
Nä, nu ska jag sluta va bitter och slita mej från datorn, jobbet kallar kl 07 imornbitti. En timmes sovmorgon, woho!


4 kommentarer:

  1. Nej! Olle i grönt och Talle i orange... :)

    SvaraRadera
  2. Nej.. Olle i turkos och grönt, Talle i orange... I sånna fall :)

    SvaraRadera
  3. Jag röstar på Olle i turkos och Talle i orange :)

    SvaraRadera
  4. Jag är nog lite tvärtom.
    Skulle aldrig kunna tänka mig ha hästarna inhyrda i ett stall.
    Har alltid haft hästarna i eget stall.
    Kanske inte har upptäckt om de finns fördelar med att stalla upp dem på en anläggning med ridbana och ridhus...

    Jag trivs att ha mitt eget, veta att hästarna har lugn och ro, kan stå ute i stora hagar, träna dressyr efter vägen, ha samma rutiner etc
    Marre skulle nog i princip "dö" (eller iaf må väldigt dåligt) om han skulle flyttas till ett större stall med massa hästar och människor.
    Gizmo tror jag skulle få "panik" av allt folk. Han är väldigt principfast och har bara stått i små stall med få hästar och STORA hagar.

    SvaraRadera