tisdag 17 januari 2012

Insomnia

Bilden är lånad härifrån! 

Det känns verkligen som att jag håller på att bli gammal. Förut gick det kanoners att ställa om dygnet från natt till dag hur som helst, men nu är det nästan omöjligt. Det är inte riktigt ok att vakna och va jättepigg halv 4 när man inte börjar jobba förrän kl 7!

Men men.

Igår va tanken ett vi skulle åka in med O till surf så jag skulle få rida igenom LC:2an. Det blev inte riktigt så.
Hittills har O fått ha med sej P varje gång vi ska nånstans och då har han gått direkt in i finkan och allt har vart lugnt och städat. Nu sen snön kom vågar jag inte ha två hästar i släpet (volvon är inte historiens bästa dragbil direkt..) så därför har O fått börja åka själv.
Det har gått bra, men känslan har varit att han krånglat lite mer för varje gång.
Igår va han inte alls på hugget och kom snabbt på hur han kunde smita ut på sidan. Det gjorde att jag tappade grimskaftet och han sprang glatt ner till hagen.
Nu såhär i efterhand är det lätt att bara minnas krånglet, men faktum är att inom loppet av 45 min hade vi lastat honom två gånger, stängt bommen och allt. Jag har svårt att tro att det här kommer bli ett problem, han behöver mer rutin på att åka ensam och sen vet man ju inte, han testar oss nog lite också. Väl inne i släpet står han lugnt och stilla och verkar inte alls särskilt stressad.

Lastträning är temat för veckan, för på torsdag ska vi rida för Anna och på söndag är det den stora tävlingsdebuten. Då ska vi rida LC:2 inom ett dressyrstaket inför lite publik! Oj oj oj :)

Hur som haver blev det aldrig aktuellt att åka igår, efter typ 5 min med tändningen på va bilen stendöd. Ett nytt batteri är inköpt och sitter förhoppningsvis i volvopuckot ikväll!

Nä, nu kanske det går att powernapa lite, blir en väldigt lång dag annars..

1 kommentar:

  1. Om han strular i lastningen kanske ni kan lasta på Puro och när Olle gått på lasta av Puro igen. Jag har lurat Salle så nån gång då han varit bråkig :) Men det gäller ju att dom inte blir sura sen när dom tappar kompisen.....

    SvaraRadera