lördag 21 januari 2012

Traktorn dog

Jag fick äran att rida första turen på Talle idag! Jag och Nathalie for ut en sväng och det gick kanoners.
Å vad kul att rida T igen! Han är så härlig, och jag tycker att vi kompar ännu bättre ihop nu. Det har jag nog Anna att tacka för, lektionerna har verkligen gett mycket för min sits och inverkan!

Volvopuckot är extra dryg just nu. Batteriet som inte håller för nånting nu när det är kallt skulle bytas idag. Det gick bra att få ut det gamla, men att skruva fast det nya va i stort sett omöjligt. Nu står aset där, utan batteri och är såklart stendöd. Usch, hade jag inte varit beroende av bilen hade jag skrotat skiten och aldrig mer köpt en ny.
Men jag är inte bitter...

Det här medför att det inte går att ta sej iväg till seriedressyren imorn. Med lite tur är det fixat till imorn em, så Olle får ramla runt lite i ridhuset efter tävlingarna och Puro får hoppa på kvällen...


OBS! Bilden är ett montage. (För att citera VK)

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren. Alltid kul att höra andra åsikter.

    Jag är helt inne på samma spår som dig. Tycker det finns lättare utvägar för att få hästen att lyssna på dig!

    T.ex. så som jag löste min situation med Talle. Där var inga långa backningar, ryckningar med grimskaftet eller "hotningar" och det löste sig superbra ändå! Självklart har alla olika syn på hatering av hästar, men jag är inte helt ening med J.M.

    Sofie

    SvaraRadera