tisdag 15 november 2011

Träning, träning, träning





Hästarna är så duktiga!
I söndags hoppade jag och Puro. Det va ju ett tag sen sist så jag va lite orolig för galoppen, men Puro visade vars skåpet skulle stå! Han va jättetaggad och vi hade en jättebra känsla hela tiden. Vi avslutade passet med en liten bana på fyra hinder som låg på 90-95 cm. Det va snälla svängar, bara snett igenom. Oj vad bra det kändes! SuperPuro är verkligen en hopphäst nu :)

Olle fick sej ett ordentligt pass för Anna igår (jag också för den delen :) ). Vi började med galoppen den här gången och jag fick verkligen jobba för att hitta rätt position i sadeln. Väldigt nyttigt och ansträngande ;) Vi gick också igenom halvhalten och jag fick öva på den ordentligt. Det här gillar jag verkligen, att allt plockas isär och jag får en större förståelse för exakt hur och när jag ska använda hjälperna.
Som jag skrivit tidigare, det är inte gjort i en handvändning att sluta med gamla ovanor och få ett nytt muskelminne. Ibland känns det väldigt frustrerande, men Anna säger att vi är på rätt väg. Jag lever på det och tränar vidare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar