lördag 5 november 2011

Dressyr och knäpp travare


Dagens träning va suverän! Fokus låg på mej och mina höfter, att jag riktigt skulle få fram ytter höft och sitta rätt i sadeln på volt. Olle är verkligen jättekänslig, han jobbade superbra när jag väl började få till det!
Det va första gången O åkte till surf utan Puro, så han va väldigt spänd och nervös när vi kom dit. Att det dessutom va nån form av hundträning där gjorde inte saken bättre. Det va fullt med "vargar" på gården och Olle kände att han va tvungen att ha järnkoll på dom för att säkra överlevnaden.
Eftersom Puro inte va vid hans sida va Olle också tvungen att gnägga och ropa efter honom. Vars va han? Inte schyrre att bara lämna stackars Olle på läskiga surf sådär...

Fina, fina häst :)

Väl hemma igen va det dags att sadla Puro, jag och grannen Charlotte skulle rida ut i skogen. Det blev en lugn och trevlig tur, mest skritt men nån enstaka fattning och lite trav hann vi med också. Pu va pigg! Jetepigg! Men med mina "nyvunna höfter" och sits kunde jag få honom att sansa sej lite och hitta ett tevligt tempo i skritt o trav. Det är praktiskt att kunna träna på det man lärt sej på lektionen direkt man kommer hem på en annan häst. Jättebra för att hålla det färskt i minnet! Så, två hästar är bättre än en ;)

Lägger upp lite bilder från träningen också :)




Nä, nu är det sängläge som gäller, imorn har jag ett härligt 9-21pass på jobbet framför mej.. Huga!

1 kommentar:

  1. Ja, det är hel kväppt egentligen att inte man tar ut en tandläkare på en gång som har så mycket mer utbildning! Jag här blir det också Sara framöver, tycker hon var väldigt duktig!

    Tack, va roligt att ni tycker det. Talle har det jättebra här och nu har han börjat bli mer hemma vilket känns super skönt! :) Kom gärna och hälsa på!

    Sofie

    SvaraRadera