tisdag 16 augusti 2011

Tävling, skavsår och ledig vecka

I söndags va det strålande sol och jättevarmt, exakt ett sånt väder jag inte ville ha! Talleban hade kola under fötterna hela tävlingsdagen vilket gjorde mej stressad och nervös. Första klassen, LC2, blev bedrövlig! Jag fick slita ihjäl mej för att försöka få fram honom vilket sabbade min sits totalt. Efter sista diagonalen med förlängd steglängd saktade han till o med av till skritt i hörnet! Jag tappade även stigbygeln två (2) gånger!
När det sen va dags att rida fram inför LB:1 hade jag ett dressyrspö och det hjälpte väldigt mycket, Talle skärpte sej och började lyssna. Han latjade med mej hela första klassen, efter 7 år på ridskola vet han exakt hur man gör för att komma undan :P Hur som haver kändes det mycket bättre andra vändan, han va lite mer framme för hjälperna. Det kändes skönt att avsluta åtminstone lite bättre.
Kort sagt tävlade vi om sistaplatserna, men det va en väldigt trevlig dag ändå :) 

Vi lurade lite på om kulsporrar skulle kunna va nåt (visst heter dom så? Sånna där som rullar) på Talle. Så det blir nåt nytt. Värt att testa!

För att visa prov på otrolig självdistans lägger jag upp lite bilder från LB:1an. Ha överseende med oss, vi va åtminstone hela och rena :P
 
Här rider vi fram inför LC:2.










 
Duktig häst!


Ikväll är det hoppträning, det ska bli najs! Puro är mer taggad än nånsin ;)
Nu har jag ledigvecka, helt sjukt härligt! 

1 kommentar: