onsdag 17 augusti 2011

Finaste


Puro va jätteduktig igår på hoppningen, men jag tror att både han och jag blev lite trötta mot slutet. Temat va skrämselhinder så vi studsade över "Bostaden-grinden" och ett rött och svart plank. Det hinder som vi fick problem med va en helt vanlig oxer, visserligen va den stor och bred, så stackars Puros pilot fegade ur. Efter två utbrytningar fick Johanna och Nexus agera infångare och den bakre bommen flyttades fram. Då flög vi över :)
Nästa vecka blir det lite banhopping på 90 cm, det börjar ju dra ihop sej till tävlingen!


Olle och jag ramlade runt lite i hagen igår innan hoppningen. Han har vilat tre dagar fram till i måndags så han va pigg och busig! I början av passet va han springig och så, men efter bara en liten stund började han slappna av. Vi red på en fyrkantig åttvolt och det gjorde att han började lyssna och ta stöd på ytter istället för att hänga på inner. Duktiga häst!

Idag ska jag, mormor och Pippo till Gammlia så Pippo får titta på hönsen igen. Sjukt konstiga djur det där! Sen blir det lite dressyrande för Olles del innan jag ska bort på fancy dinner. Härligt nanting med ledigvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar