lördag 13 augusti 2011

Fredag

Idag vaknade jag klockan tre (är mitt inne i nattveckan på jobbet) och hann snabbkäka innan det va läge att köra rally ut till Surf för att vara funktionär. Trevlig dag där med fina ponnysar och trevligt sällskap!
Vid åttasnåret va det återigen läge för rallykörning efter gräsmyrvägen, jag ville hinna rida Talleban innan jobbet.
Idag red vi också i hagen, fast på andra ängen. Där va underlaget snäppet bättre så jag fick faktiskt till ännu bättre ridning än igår! Vilken underbar häst han är, långt ifrån gratis men man får verkligen resultat om man gör rätt!
Det va lite halvsvårt att rida programmen som folk, "dressyrbanan" för dagen innehöll bland annat lite tuvor, höggräs och diken. Men skam den som ger sej, vi ramlade igenom både LC2 och LB1. Nu är vi redo för OS, eller oj, lokal dressyrtävling i Lycksele.
Imorgon ska jag vara en zombie hela dan, måste ställa om dygnet fort som ögat så jag får sova lite natten mot söndag i alla fall. Men det är mycket att göra under dagen så det ska väl gå. All tävlingsutrustning måste tvättas och putsas, dressyrTalle ska badas och kraftfoder införskaffas. Sen är det ju även tre hästar som ska ridas...

Det lutar åt att det blir 90 cm för mej och Puro på Surfs lokala i september. Jag ska bara fundera lite till på det :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar