onsdag 27 juli 2011

Stübben

Ikväll provade vi Puros gamla stübbensadel på Olle och banne mej om han inte trivs bättre i den än i dressyrsadeln (som också är Puros). Vi red ut en sväng i skogen och O va jättefin, mjuk och avslappnad. Bitvis blev han lite tung i handen, speciellt efter en liten galoppfattning, men han gick inte emot det minsta. Ska pröva stübben imorn igen!
Just när vi saktat ner från trav och gett hästarna långa tyglar ylar mamma till..

Mamma: Iiiiiiihh!!!!!!!
Jag: VAD?
Mamma: En SNAKE!!!!
Snake: DIE!!
Alldeles vid Puros framhovar låg ormen och va fullt beredd att sluka Puro i ett nafs, så i rent självförsvar vände vi och skrittade bort ett par steg. Då coolade Snake ner sej och ringlade in i gräset istället. Vi var glada över att ha överlevt, men hästarna fattade inte alls vad vi sysslade med, ingen av dom hade uppmärksammat ormen och förstod aldrig att nånting oerhört dramatiskt just hade hänt.

1 kommentar:

  1. Svar:Jag köpte mina Magic brush på Hööks för 169 kr när vi var där förra helgen:)Just nu har Hööks fraktfritt fram till den 31/7!!!

    Jag är jättenöjd med dem och blev positivt överaskad över hur bra de faktiskt var till mitt lermonster;) Hi hi!!

    Mvh Anna & Tabasco:)

    SvaraRadera