torsdag 28 juli 2011

Nakenhund?

Jag är useless på att planera, är tidsoptimist ut i fingerspetsarna. Det är nåt som går i arv genom mödernet, mamma är likadan och mormor likaså. Ikväll va liksom ännu ett bevis på det!

Mamma har hyrt en hundtrimmer tills imorn så vi tänkte först klippa och duscha Pippo, därefter skulle Olle få trava lite över bommar och studsa lite, och till sist skulle vi rida ut en sväng på Talle och Puro.

Det blev inte så.

Pippo va färdigklippt 20:30. Det tog nästan 4 timmar! Jäkla päls... Men nu är han fin i alla fall :)
Jag har lite ågren över att Talleban vilade idag, det gjorde han igår också och imorn ska vi till Surf och träna dressyr. Men jag tror det går bra ändå. Vi hinner nog rida ut på P och O imorn efter träningen (hrm) så det löööser sej ;) 

3 kommentarer:

  1. Svar:Japp!! De finns på Hööks:) Jag blev mycket positivt överaskad över att det fungerade så bra som de gjorde. Använder i vanliga fall "piggborste" före vanlig borste till min häst. Men MB är mycket effektivare än piggborsten:D
    Passa på att beställa medans de har fraktfritt:)

    Mvh Anna & Tabasco:)

    SvaraRadera
  2. Mödernet?? Blanda in oss i det här? :)

    SvaraRadera
  3. Äsch mamma, du vet att det är sant ;)

    SvaraRadera