tisdag 26 juli 2011

Kaninen!

Fina Puro! Hoppträningen ikväll gick hur bra som helst. Vi hade en bra känsla sen förra tisdagen och den är om möjligt ännu bättre efter ikväll! Vi hoppade en bana och hindren låg på runt 70 cm tror jag, vi hade bra flyt nästan hela vägen och Puros galopp kändes stark.
Därefter avslutade vi med en liten bana på endast fyra hinder, men två av dom va oxrar på en meter. Jag bestämde mej för att jag faktiskt ville hoppa och red bättre än jag gjort på länge (om jag får säga det själv ;P)! Istället för att lämna över allt ansvar på Puro sista sprången innan lift off red jag hela vägen fram och det kändes väldigt, väldigt bra! :D
Riktigt kul att vara på rätt väg igen, vi har haft det lite motigt efter tävlingen i Sandgärdan. Nu verkar det ha vänt och både jag och P har utvecklats lite till :)

Innan trippen till Surf fick Talle sej ett pass på banan. Jag red nästan bara skolor, i alla tre gångarterna. T stånkade på bra, han är inte den piggaste killen när det är varmt ute... ;) Försökte mej på diagonalslutor i galopp, men där tappade vi all energi och lille hästen fick kola under fötterna. Får pröva mer sånt på Surf, där förutsättningarna är oerhört mycket bättre än hemma... :P

Nu blir det sen middag och sen sova, jobbet kallar kl 6 imornbitti..

1 kommentar:

  1. sv: Tack för ditt svar! Hon som köper in grovfodret och fixar med det hade någon gammal analys som jag kollade lite på, ska kolla om hon kan fixa analys på årets med :D

    SvaraRadera