fredag 29 juli 2011

Dressyrfredag!

Våra hästar är bäst! Hur kan man tycka om tre pållar så mycket? :)


Jag och Talle red för Hanna ikväll, och oj vilket trevligt pass det blev! I början va han rätt "tittig" (Talle är inte tittig i ordets rätta bemärkelse, han ser sej mer omkring :P) och jag fick jobba hårt med att krångla in bakdelen och ytterbogen i höger varv. Men vi fick till det!



Glad ryttare och urtjusig pålle :) 


Jag känner mej verkligen peppad inför Lycksele nu, ska bli apkul att tävla igen!
Nästa vecka blir det en lektion på lördag. Då jäklar ska det gå ännu bättre :D


Väl hemma blev det en liten tur på banan med Olle. Vi travade lite bommar och travhoppade över sockerbitarna. I dagsläget får vi inte till formen riktigt, hemma är banan så dålig att jag inte får fram honom riktigt. Ska bli sjukt kul och intressant att åka in till Surf med honom på söndag och rida ordentligt på en vettig ridbana.


Syns det jag är lite nervös och bromsar? ;P  Olle fixade dock det där galant, det är bara piloten som är en jäkla fegis och inte vågar rida som folk...
 Hinder är hårda, det har jag bittra erfarenheter av :P


Purobanan fick vila idag, men han va glad ändå!
Nä, nu ska jag sova. Börjar jobba klockan 5 imornbitti (!) så det vore praktiskt att hinna få åtminstone ett par timmars sömn innan det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar