lördag 18 juni 2011

Brunstig?

Igår red jag ut barbacka på Puro till Gammdegersjön. Jag hade hackamore och han gick riktigt fint på det i traven! Jag lät han länga steget lite uppför en liten uppförsbacke och han tog i som attan! Jag blev övertygad om att vi va oerhört lika Lussan och Walk on top ;)

Morsan har haft fullt upp med badrumsrenovering igår och idag och jag har inte hunnit rida två hästar så därför blev det bara Puro som gick idag också. Idag hade jag dressyrsadel och tränsbett och tur va väl det för Puro betedde sej i det närmaste som en tvåårig starthäst, och även som ett brunstigt sto på slutet! Allt var läskigt och han skyggade för allt möjligt. Springig i galoppen men någorlunda fin i traven, åtminstone på bortåtvägen. På hemvägen flamsade Puro loss och när jag till sist saktade av till skritt och gav honom långa tyglar började han gnägga och det höll i sej hela vägen hem. Jaja, man kan inte va en  grand prixhäst varje dag... ;P

Hjärtesnöret Musse och Sötpuro i sommarhagen för 2-3 år sen. Vackraste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar