söndag 1 juli 2012

Natthelgen

Just nu sitter jag på jobbet och har lunchrast. Om man nu kan kalla det lunch, klockan är ju trots allt halv tre på natten. Jag slutar inte förrän klockan 9, den månatliga natthelgen är helt otrolig.

Hästarna har fortfarande semester. I och med att jag jobbar natt den här veckan och ska ut och resa nästa så kändes det som likabra. Jag tror nog Olle kan behöva smälta alla nya intryck han fått den senaste månaden :)
Planen är att börja komma igång vecka 28 för att sen rida några fler LC och LB på de lokala tävlingarna som kommer i augusti och september. Tror det kan va gällande!

I övrigt rullar allt på. Olle är jättesocial när man kommer ner till hagen och vill bara mysa. Talle har däremot blivit vildhäst, "kontakta inte mej, jag kontaktar er". Han trivs ju som fisken i vattnet när han får gå på bete och ha grannstona i närheten!
Olles mule har blivit solbränd. Jag blir lite less på mej själv som inte kom ihåg att smörja in honom med sollotion när det va som varmast för nån vecka sen. I alla år har vi haft godingar med stora, breda bläsar och som lätt bränt sej på mulen, så sollotion har varit ett måste i stallapoteket. Men men, det är no danger on the roof i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar