tisdag 17 juli 2012

Bromsjävlar

Planen att rida ut idag sket sej litegrann. Det va jättemycket broms och hästarna sprang för livet i hagen. Talle blir jättestörd av bromsar, man känner knappt igen honom!

Hursom blev det tömkörning idag istället. Talle va vild och gjorde en massa försök till att stövla in i buskarna bredvid banan. Med Tallemått mätt va han helt oregerlig!
Men jag förstår honom, bromssvärmen gav sej bara inte.

Olle verkar inte alls bli lika påverkad, han jobbade på bra och jag törs nog säga att det va bästa passet på töm hittills! :)

Jag hoppas verkligen på sämre väder imorn, så bromsarna flyr fältet. Annars får jag och Olle slamsa runt nere på ängen en stund, så får Talle vila sej från flygfäna inne i stallet. Det är dumt att jag jobbar 15-24 i veckan, hade varit mycket bättre att rida kvällstid när det är såhär!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar