torsdag 19 juli 2012

Dessa tappskor!




Ollesnutt hade en tappsko idag. På vänster fram. Tjoho. Tack och lov kommer hovis på fredag och styr upp!
Som tur är blir han inte så ömfotad så det gick bra att rida på gräset längst ner i hagen. Dock blev det ett rätt kort och lättsamt pass, utifall att! Vi jobbade på lilla mini-åttvolten och jag försökte hela tiden tänka på händerna. När Olle försöker komma undan genom att dra i tyglarna åker min ytterhand fram. Det funkade bra! Både i skritt och trav.
Vi doktorerade även lite i öppnornas underbara värld och kom fram till att i skritt går det bra i ungefär 4 steg (duktig häst!) men i trav blir vi lite ovänner. Vi kom fram till att vi ska träna öppnor på vettigt underlag och med skor på alla fyra fötterna.


Han va så duktig idag, min fina Olle! Mjuk och följsam, trots bromsjävlar, tappsko och ojämnt underlag. Det är som mamma sa, han är så fin när han är på rätt humör och det är synd att han inte är det jämt. Olle är begåvad med en stor personlighet och har mycket egna idéer, men det är nog därför jag tycker om honom så mycket :) (Och så har han en tendens att alltid se så trött ut när jag ska spontanfota lite porträttbilder ;) )

1 kommentar:

  1. Det låter som att du tränar på bra :) Härligt! Och visst är han en fin häst! Tänk så fin han kommer vara när han orkar ännu mer.... :D

    SvaraRadera